+48 602 342 602 biuro@2jezyki.pl

INTELIGENCJA WIZUALNO-PRZESTRZENNA

 

Jest to zdolność do odtwarzania w pamięci obrazów (myślenie obrazami) i przestrzennych reprezentacji, umiejętność operowania obrazami, rozumienie świata głównie poprzez obraz i wizualizację, dobra orientacja w przestrzeni. Osoby o dobrze rozwiniętym tym typie inteligencji są twórcze i pomysłowe, mają bardzo dobrze wykształconą wyobraźnię, często talent plastyczny, bez trudu orientują się w trójwymiarowej przestrzeni. Umiejętnie korzystają z map, schematów, diagramów i tabel. Są ciekawe w jaki sposób działają różne rzeczy (potrafią rozłożyć przedmiot na części i bez trudu złożyć go z powrotem). Posiadają zdolność dostrzegania szczegółów otaczającego świata, są wrażliwe na kolory, kształty, linie, przestrzeń. Mają dobrze rozwinięty zmysł dotyku. Łatwo odnajdują drogę w nowym miejscu. Lubią zajęcia, które pozwalają na manipulowanie; chętnie rysują, malują, rzeźbią, modelują, tworzą przestrzenne formy. Inteligencja wizualno – przestrzenna jest domeną osób pracujących w charakterze konstruktorów, planistów, projektantów, fotografików, artystów plastyków, grafików komputerowych, inżynierów, geodetów, dekoratorów. Inteligencja ta wg Gardnera jest najbardziej niedoceniana w szkołach tradycyjnych.
wahlarz - Inteligencja wizualno-przestrzenna

Jeżeli jesteś osobą, u której dominuje inteligencja wizualno-przestrzenna, to wiele z poniższych stwierdzeń jest ci bliskich:

posiadasz zdolność dostrzegania szczegółów świata, który cię otacza,
jesteś wrażliwy/wrażliwa na kształty, linie, przestrzeń, kolory,
masz dobrą pamięć obrazową (myśląc przywołujesz często w pamięci obraz, aby sobie coś przypomnieć),
lubisz posługiwać się mapą, planem, nie sprawia ci to żadnych trudności,
lubisz poznawać coś poprzez dotyk, łatwo zapamiętujesz wykorzystując zmysł dotyku,
łatwo odnajdujesz drogę w nowym miejscu,
rozumiesz schematy rysunkowe, np. czytając instrukcję obsługi nowego urządzenia korzystasz chętniej z takiego schematu, niż z opisu przedstawionego za pomocą słów,
potrafisz rozłożyć jakąś rzecz na części i potrafisz później złożyć ją z powrotem,
lubisz sprawdzać, w jaki sposób coś działa,
chętniej czytasz gdy tekst jest wzbogacony ilustracjami,
dobrze zapamiętujesz nowe treści, jeśli możesz zobaczyć ilustrację, fotografię, czy też skorzystać z innego przekazu wykorzystującego twój zmysł wzroku,
lubisz takie zajęcia, jak rysowanie, rzeźbienie, wycinanie, modelowanie, tworzenie form przestrzennych,

nasze przedszkole

2jezyki przedszkole dzieci 014 - Inteligencja wizualno-przestrzenna
2jezyki przedszkole dzieci 012 - Inteligencja wizualno-przestrzenna
2jezyki przedszkole dzieci 010 - Inteligencja wizualno-przestrzenna
2jezyki przedszkole dzieci 07 - Inteligencja wizualno-przestrzenna
2jezyki przedszkole dzieci 011 - Inteligencja wizualno-przestrzenna
2jezyki emys - Inteligencja wizualno-przestrzenna

dwujęzyczność

2jezyki_zalozycielki

założycielki przedszkola