+48 602 342 602 biuro@2jezyki.pl

Dwujęzyczność

jest jedną z najlepszych form prezentu podarowanego dziecku, jest wartością dodaną i umiejętnością, której nic nie zastąpi. Nie można jej też z niczym porównać …

Dwujęzyczność

jest jedną z najlepszych form prezentu podarowanego dziecku, jest wartością dodaną i umiejętnością, której nic nie zastąpi. Nie można jej też z niczym porównać …

Jak rozumiemy dwujęzyczność?

Dwujęzyczność w naszym przedszkolu, to jednoczesne odkrywanie świata i jego doświadczanie w języku angielskim i języku polskim. Stosujemy immersję, czyli zanurzenie w języku w czasie wszystkich sytuacji społecznych oraz edukacyjnych. Nie traktujemy języka angielskiego, jako języka obcego: obydwa języki traktujemy równorzędnie.

Badania naukowe dowodzą, że dwujęzyczność znacząco wpływa na rozwój mózgu, a dzieci uczące się drugiego języka od najwcześniejszych lat z łatwością posługują się nim w różnorodnych sytuacjach. Proces nauki języka metodą immersji przebiega szybko i sprawnie, gdyż nauka języka nie jest celem samym w sobie. Język jest tylko narzędziem do poznawania świata.

Najlepszym momentem do rozpoczęcia intensywnej edukacji językowej jest edukacja w przedszkolu, a nawet w żłobku. Oprócz rozumienia języka obcego, dziecko buduje też samoocenę oraz pewność siebie. Dzieci z łatwością uczą się nawet kilku języków, gdyż mają znacznie większą od dorosłych umiejętność porządkowania znaczeń, odnajdywania i kategoryzowania struktur językowych. Po kilku latach funkcjonowania w dwujęzycznym środowisku dzieci prezentują zbliżony poziom opanowania języka ojczystego i drugiego języka, którego się uczą.

W naszym przedszkolu dwujęzycznym nauczyciele anglojęzyczni i native speakerzy pochodzący z różnych stron świata zwracają się do dzieci wyłącznie w języku angielskim podczas zajęć zorganizowanych, zabaw dowolnych, w szatni, jadalni, na placu zabaw, na spacerze, wycieczce, podczas warsztatów – wszędzie tam, gdzie dzieci działają, uczą się, odpoczywają.

W przedszkolu 2 Języki dzieci uczestniczą także 5 razy w tygodniu w „lekcjach” języka angielskiego o tematyce zintegrowanej z treściami przekazywanymi w języku polskim. Na zajęciach wykorzystywane są metody i techniki bazujące na zdolnościach językowych, ruchowych, przyrodniczych, muzycznych, wizualno-przestrzennych, matematyczno-logicznych, interpersonalnych i intrapersonalnych.
Wykorzystujemy założenia edukacji multisensorycznej: stymulujemy wszystkie zmysły. Na zajęciach wprowadzamy zapachy, dźwięki, obrazy, kolory, ruch… tak, aby dziecko poznawało język wszystkimi zmysłami, „całym sobą”.

2jezyki przedszkole dzieci 04 - Dwujęzyczność

EFEKTY NAUKI DWÓCH JĘZYKÓW TO NIESAMOWITY WPROST ROZWÓJ MÓZGU – WYTWARZANIE PRZEZ MÓZG DZIECKA BOGATEJ SIECI POŁĄCZEŃ MIĘDZYNEURONALNYCH, NIEZWYKLE POTRZEBNYCH W UCZENIU SIĘ, NIE TYLKO JĘZYKA !

W naszych grupach przedszkolnych pracują jednocześnie dwie wychowawczynie: nauczycielka wychowania przedszkolnego oraz anglistka. Jedna z wychowawczyń mówi do dzieci w języku polskim, a druga w języku angielskim. Dzieci, ucząc się języka najpierw zaczynają rozumieć proste słowa i komunikaty, następnie coraz trudniejsze konstrukcje językowe. Uczą się też coraz większej liczby słów. Na pierwszym etapie nauki często zastępują słownictwo polskie – angielskim lub angielskie – polskim. Po pewnym czasie zaczynają powoli świadomie używać słownictwa anglojęzycznego do komunikacji w tym języku. Czas nabywania umiejętności językowych jest różny, zależy od indywidualnych predyspozycji dziecka, jego motywacji i zaangażowania.

nasze przedszkole

2jezyki przedszkole dzieci 017 - Dwujęzyczność
2jezyki przedszkole dzieci 030 - Dwujęzyczność
2jezyki przedszkole dzieci 07 - Dwujęzyczność
2jezyki przedszkole dzieci 056 - Dwujęzyczność
2jezyki przedszkole dzieci 012 - Dwujęzyczność
2jezyki przedszkole dzieci 02 - Dwujęzyczność

CO NAS WYRÓŻNIA

2jezyki_zalozycielki

założycielki przedszkola