Dwujęzyczność
jest jedną z najlepszych form prezentu podarowanego dziecku, jest wartością dodaną i umiejętnością, której nic nie zastąpi. Nie można jej też z niczym porównać …
Dwujęzyczność
jest jedną z najlepszych form prezentu podarowanego dziecku, jest wartością dodaną i umiejętnością, której nic nie zastąpi. Nie można jej też z niczym porównać …
Jak rozumiemy dwujęzyczność?
Dwujęzyczność w naszym przedszkolu, to jednoczesne odkrywanie świata i jego doświadczanie w języku angielskim i języku polskim. Stosujemy immersję, czyli zanurzenie w języku w czasie wszystkich sytuacji społecznych oraz edukacyjnych. Nie traktujemy języka angielskiego, jako języka obcego: obydwa języki traktujemy równorzędnie.
Badania naukowe dowodzą, że dwujęzyczność znacząco wpływa na rozwój mózgu, a dzieci uczące się drugiego języka od najwcześniejszych lat z łatwością posługują się nim w różnorodnych sytuacjach. Proces nauki języka metodą immersji przebiega szybko i sprawnie, gdyż nauka języka nie jest celem samym w sobie. Język jest tylko narzędziem do poznawania świata.
Najlepszym momentem do rozpoczęcia intensywnej edukacji językowej jest edukacja w przedszkolu, a nawet w żłobku. Oprócz rozumienia języka obcego, dziecko buduje też samoocenę oraz pewność siebie. Dzieci z łatwością uczą się nawet kilku języków, gdyż mają znacznie większą od dorosłych umiejętność porządkowania znaczeń, odnajdywania i kategoryzowania struktur językowych. Po kilku latach funkcjonowania w dwujęzycznym środowisku dzieci prezentują zbliżony poziom opanowania języka ojczystego i drugiego języka, którego się uczą.
W naszym przedszkolu dwujęzycznym nauczyciele anglojęzyczni i native speakerzy pochodzący z różnych stron świata zwracają się do dzieci wyłącznie w języku angielskim podczas zajęć zorganizowanych, zabaw dowolnych, w szatni, jadalni, na placu zabaw, na spacerze, wycieczce, podczas warsztatów – wszędzie tam, gdzie dzieci działają, uczą się, odpoczywają.
W przedszkolu 2 Języki dzieci uczestniczą także 5 razy w tygodniu w „lekcjach” języka angielskiego o tematyce zintegrowanej z treściami przekazywanymi w języku polskim. Na zajęciach wykorzystywane są metody i techniki bazujące na zdolnościach językowych, ruchowych, przyrodniczych, muzycznych, wizualno-przestrzennych, matematyczno-logicznych, interpersonalnych i intrapersonalnych.
Wykorzystujemy założenia edukacji multisensorycznej: stymulujemy wszystkie zmysły. Na zajęciach wprowadzamy zapachy, dźwięki, obrazy, kolory, ruch… tak, aby dziecko poznawało język wszystkimi zmysłami, „całym sobą”.

EFEKTY NAUKI DWÓCH JĘZYKÓW TO NIESAMOWITY WPROST ROZWÓJ MÓZGU – WYTWARZANIE PRZEZ MÓZG DZIECKA BOGATEJ SIECI POŁĄCZEŃ MIĘDZYNEURONALNYCH, NIEZWYKLE POTRZEBNYCH W UCZENIU SIĘ, NIE TYLKO JĘZYKA !
nasze przedszkole




